”Aloita liikkuminen tänään”

Varmasti tiedät jo että liikunta on yksi tehokkaimmista (ja miellyttävimmistä) keinoista edistää terveyttä ja ylläpitää toimintakykyä. Se voi olla täsmäase, jolla ehkäistään tai hoidetaan tiettyä oiretta tai sairautta, mutta ennen kaikkea se on yleislääke, jolla oikein annosteltuna voidaan vaikuttaa edullisesti lähes kaikkiin elimistön toimintoihin.

Liikunta voi auttaa sinua fyysisestä kunnosta ja terveyskunnosta. Fyysisellä kunnolla, se tarkoita hyvää suorituskykyä, erityisesti kestävyyttä ja lihasvoimaa. Terveyskunnon kannalta tärkeitä asioita ovat esimerkiksi matala verenpaine ja veren kolesteroli, ihannepaino, tuki- ja liikuntaelimistön terveys ja nivelten liikkuvuus. Silloin kun liikunnan avulla tavoitellaan parempaa fyysistä kuntoa, on kyse kuntoliikunnasta; ja silloin kun ensisijaisena tavoitteena on terveyskunto, puhutaan terveysliikunnasta.

Mutta aina on helppo löytää joku tekosyy ja ei liikuntaa.Siksi China Liangtsesta me annamme vinkit niin että liikuntasuoritus on helpompi.

 

-Syö hyvin.

Ruokaa on meidän bensiini, joka auttaa liikuttamaan kehoa. Jos emme syö riittävästi, suorituskyky ja energian tasot voivat laskea.

Ruokavalion pitää olla tasapainonen. Sinun pitäisi yritä syödä viisi ateriaa päivässä.Ja kannattaa ehdottomasti kiinnittää huomiota riittävään nesteytykseen. Päivittäin suositellaan juotavan 1-1,5 l nesteitä ruoan lisäksi. Nesteen tarve on kuitenkin hyvin yksilöllistä ja siihen vaikuttaa mm. liikkujan tai urheilijan koko, liikuntalaji ja ympäristön olosuhteet. 

 

-Nukkuminen:

Kannattaa nuku hyvin ja rittävästi. Se on tärkeä sinun kehollesi. Nukkuminen on urheilijoille erittäin tärkeä.Unen määrä tulisi olla kahdeksan tuntia vuorokaudessa. Unen määrän lisäksi unen säännöllisyydellä on suuri merkitys palautumisen kannalta.

Sännollinen uni rytmi auttaa sinuun sekä fyysisesti että psyykkisesti.

 

-Nautiminen:

Sinun pitä harrasta jotain, joka tekee sinut onnelliseksi, ja sinusta tuntuu hyvältä, koska liikuuminen ei pitäisi ahdistaa.

Harjoitus voi olla erinomainen tapa rentoutua stressaavan päivän jälkeen. Ongelmasi voivat unohtaa jopa liikunnan aikana.

Urheilu tule olla osa päivittäistä, se pitä olla hetki, joka nautit ja rentoudut.

 

Muista syö ja juo hyvin, nuku ritävästi ja nauti mitä sinä teet… Ja silloin tälloin tule hierojalle 😉

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close